Trepartssamtalen - en samtale mellem medarbejderen, den nærmeste leder og psykologen
Trepartssamtalen afholdes i forlængelse af et arbejdsrelateret samtaleforløb, som består af en eller flere psykologiske konsultationer.
Læring fra samtaleforløbet samles til en afstemt belysning af relevante behov for medarbejderens trivsel på arbejdspladsen. Dette giver i trepartssamtalen lederen brugbar feedback omkring fremadrettede løsninger i den aktuelle situation og forebyggelse på sigt. Samtalen sætter scenen for, hvordan man sammen kan sikre medarbejderen en tilpas struktureret og god arbejdshverdag.
Det er vores erfaring, at trepartssamtaler virker bedst som en fast del af et samtaleforløb. At det ikke er et tilvalg, men kan være et fravalg i enkelte situationer, hvor det ikke vurderes hensigtsmæssigt.
Formål
- Hjælpe den enkelte leder med arbejdsrelaterede og organisatoriske vinkler, der kan styrke medarbejderens trivsel
- Hjælpe den enkelte medarbejder med at skabe en dagligdag på arbejdet, hvor der støttes op om trivsel og ønskede udvikling
- Hjælpe medarbejder og leder til at samstemme fokus i overgangen og den nye dagligdag
Relevant for medarbejderen, som oplever
- Arbejdsrelateret stress
- Udfordringer ved at leve op til krav
- Mangel på kompetencer
- Vanskeligheder ved at overskue og håndtere opgaver
- Usikkerhed ved sin jobfunktion
- Voldsomme hændelser